Αντιμετώπιση άγχους: Η οργάνωση "διώχνει" το άγχος.

Το διαρκές άγχος αποτελεί ένα πολύ σημαντικό και ίσως το πιο συχνό στις μέρες μας πρόβλημα της καθημερινότητας. Για όσους από εμάς ταλαιπωρούνται από αυτή την ανελέητη αίσθηση που ξεκινάει από μέσα μας, έχει έρθει ο καιρός να κάνουμε κάτι γι αυτό και να μην αφήνουμε αυτή την κατάσταση να χρονίζει και να μας χαλάει τη μέρα. Το άγχος μπορεί να προέρχεται από πολλά και διαφορετικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να είναι παθολογικά αλλά μπορεί και να προέρχονται από την πίεση της καθημερινότητας σε συνδυασμό με την κακή διαχείριση μας. 

Ένας πρακτικός τρόπος να βοηθήσουμε τον αγχώδη εαυτό μας είναι να οργανωθούμε καλύτερα. Καλύτερη διαχείριση του χρόνου μας σημαίνει λιγότερες εκκρεμότητες και μείωση του δυσάρεστου συναισθήματος ότι "μας κυνηγάει η ζωή". 
- Οργανωθείτε! Μία λίστα την ημέρα το άγχος κάνει πέρα. Ορίστε από νωρίς τί πρέπει να γίνει σήμερα και προσπαθήστε να ανταποκριθείτε στο πρόγραμμά σας. Αυτό θα σας βοηθήσει όχι μόνο να αισθανθείτε ξανά κύριος της κατάστασης αλλά και να απολαύσετε ένα νέο συναίσθημα ικανοποίησης στο τέλος της μέρας. 
-  Εκτιμήστε την κατάσταση και τις δυνατότητες σας. Έχουμε την τάση να φορτώνουμε τον εαυτό μας με ευθύνες, δουλειές και προβληματισμούς χωρίς να αξιολογούμε "πόσο αντέχουμε". Για πολλούς από μας το να πούμε όχι, το να πούμε δεν μπορώ, δεν ξέρω, δεν προλαβαίνω, σηματοδοτεί μία ήττα: έχουμε μάθει ότι πρέπει να τα κάνουμε όλα, να τα προλαβαίνουμε όλα, να τα ελέγχουμε όλα. Βάλτε τα όρια σας. Αν, μέσω δοκιμής και λάθους, δείτε ότι δεν μπορείτε να τηρήσετε το πρόγραμμά σας, ελαφρώστε το λιγάκι. 
-  Ξεμπερδέψτε με εκκρεμότητες που χρονίζουν. Όλοι, μα όλοι, έχουμε κρυμμένες "στη ντουλάπα" μας κάποιες δουλειές, κάποιες εκκρεμότητες και υποχρεώσεις που μας ταλαιπωρούν μέρα με την ημέρα. Και όσο μας ταλαιπωρούν, τόσο τις αναβάλλουμε και όσο τις αναβάλλουμε, τόσο μας γίνονται βραχνάς. Πάρτε μία βαθειά ανάσα σήμερα και ξεκαθαρίστε. Ξεκινήστε από εκείνο το συρτάρι που κάθε φορά που το ανοίγετε σας πιάνει ίλιγγος, από εκείνη τη γραφειοκρατική δουλειά που σιχαίνεστε, από εκείνο το τηλεφώνημα που κάθε μέρα σκέφτεστε και ποτέ δεν κάνετε. Μπορεί τώρα να φαίνεται βουνό, αλλά θα πάρει από επάνω σας ένα βάρος και θα σας δώσει ενέργεια για να ασχοληθείτε με κάτι άλλο. Ίσως κάτι πιο ευχάριστο! 
-  Ενεργοποιήστε και εκμεταλλευτείτε τους διαθέσιμους πόρους σας. Οι καλύτεροι μάνατζερ είναι αυτοί που ξέρουν να αναθέτουν την κατάλληλη δουλειά στον κατάλληλο άνθρωπο. Αναθέστε μικροδουλίτσες στους γύρω σας: όχι μόνο θα σας ξελαφρώσει, αλλά θα σας δώσει και μία αίσθηση ασφάλειας και συντροφικότητας. Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να σας βοηθήσουν, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να βάλουν τα πιάτα στο πλυντήριο ή να πληρώσουν τη δεη. 

Προσοχή. Υπάρχει ο κίνδυνος όλο σας το άγχος να μεταφερθεί πάνω στην νέα σας ιδέα της οργάνωσης. Στο άγχος δεν αρέσουν καθόλου οι αλλαγές! Παρατηρείστε τι σας συμβαίνει και μη διστάσετε να ζητήσετε τη συμβολή -και τη συμβουλή- ενός ειδικού.


1 σχόλιο:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...